2013. május 10., péntek

A második is letudva, avagy emeltszintű németérettségi 2013...

...egyébként meg egy gerinctelen szar alak vagyok.

Tehát a németérettségi:

1. Olvasott szöveg értése:

Ez a vizsgarész négy feladatból állt. Az elsőben egy szöveg volt összekeverve, mármint a bekezdései, ezeket kellett helyes sorrendbe állítani. Ez még könnyű volt, aztán egyre nehezedő feladatok következtek. A másodikban egy A/4-es oldal ömlesztett szövegből kellett információkat kihalászni, a harmadikban szintén egy hosszú szöveg volt, melyhez egy hiányos összefoglalás volt mellékelve, a kihagyott szavakat kellett pótolni. A negyedik feladatnál pedig komplett mondatok hiányoztak a szövegből, ezeket kellett a megfelelő helyekre betoldani. Annyira nem volt vészes, de azért könnyen el lehetett csúszni bizonyos dolgokon..

Tippelni nem igazán tudok/merek, legyen 23/30, az kb reális.

2. Nyelvhelyesség:

Itt már 5 feladat volt, a megoldásukhoz pedig 50 perc. Nem megyek bele a részletekbe, volt minden. Ki kellett keresni a szövegből az oda nem illő szavakat; ki kellett választani négy hasonló variáció közül a leghelyesebbet; be kellett fejezni az összetett mondatokat; elöljárószavakat kellett pótolni és a zárójelben megadott szavakat kellett helyes alakban a szövegbe illeszteni. Ez sem volt annyira nehéz, mint ahogy első ránézésre látszott.

Tipp: 21/30

3. Hallásértés:

Na ez volt a legnehezebb. A három feladathoz rengeteg információ volt és ömlesztve... Az első feladatnál 10 állítás volt és azt az 5-t kellett bejelölni, amelyekről volt szó a szövegben. A második igaz-hamis volt, ez sem volt ám olyan egyszerű. A harmadikban pedig egy jó hosszú szöveg volt, amihez, ha jól emlékszem, 10 kérdés tartozott, ezeket kellett megválaszolni. Tegyük fel, hogy ez ment a legrosszabbul.

Tipp: 18/30

4. Levelek Íráskészség:

Két levelet kellett írni 90 perc alatt, szótár segítségével. Az első levélben 100-120 szót kellett írni. Egy kiállításra kellett jelentkezni és ki kellett fejteni a megadott pontokat, kb ilyen levelek vannak a középszintű érettségin is. A második levél már 200-250 szavas, ez már tényleg emelt szint. Két téma közül a környezetvédelmet választottam az iskolai lógások helyett... (Miért fontos, mit lehet tenni? stb...) Mivel órán kb egész tavasszal a környezetvédelem volt a téma, szerintem ez sem lesz olyan rossz... 

Tipp: 20/30

Eredmény sajnos csak június 4-én lesz... Ahhoz képest, hogy egy betűt nem készültem rá, nem lesz rossz szerintem... Mondjuk a szóbelitől nagyon félek. Jó lenne összesen 70% körül teljesíteni. 

A behívó lapomat egyébként otthon felejtettem, vicces volt reggel, amikor mindenki tudta, hogy hányas teremben lesz az idegen iskolában, csak én nem... De végül megtaláltam, a vizsgabiztos pedig szerencsére csak személyigazolványt kért :D

Egyébként meg egy szar, szemét, szaralak vagyok... Szükségem lenne egy gerincre... Nem merek a sarkamra állni, inkább kamuzok egész nap összevissza... Ma is hazudtam öreganyámnak, haveromnak, anyámnak, bátyámnak... Ja, hogy mással nem is beszéltem kb...? Ja, meg unokaöcsémnek is. Általában nem vagyok ilyen lelkis, de hét végére mindig fáradt is leszek és akkor kiütköznek az ilyen dolgok. Holnapra el fog múlni ;)

Ja, és nem utolsósorban, ma vagyunk 5 hónaposak a szerelmemmel! Nagyon szeretlek cica, tudom, hogy olvasni fogod ezt :P Remélem, még nagyon sokszor lesz 5 hónap :P

Ennyi voltam mára, pá népek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése