2013. május 20., hétfő

Spartacus

Éjjel befejeztem a Spartacus c. sorozat harmadik, azaz befejező évadát, tehát magát a sorozatot :D. Szerintem nagyon jó volt, egy posztot mindenképp megérdemel. Megpróbálom összefoglalni az egészet, bár az elejét már cca. három éve láttam, szóval lehetnek pontatlanságok.

A történet Thrakia-ban kezdődik, ahol Glaber indít támadást. Spartacus rabszolga (gladiátor) lesz és megfogadja, hogy megbosszulja, amiért elszakították a feleségétől. Kiképzése során többször életére törnek, de dominusa lát benne fantáziát és nem hagyja veszni. Hírneve és rangja fokozatosan növekszik, rettegett és tisztelt gladiátorrá vált az első évad végére, amely úgy zárul, hogy a rabszolgák legyőzik fogvatartójukat és kimenekülnek egy új, jobb élet reményében.

Ezt egy előzmény évad követte, amely 6 részt számlált. Erre azért volt szükség, mert az eredetileg Spartacust alakító színész rákos lett, így gondolom bizonytalanná vált, hogy folytatja-e, vagy más után kell nézni... Végül a váltás mellett kellett dönteni. Az évad során megismerjük Gannicust, aki szintén fontos szereplője lesz a második illetve a harmadik évadnak.

A második évad a bosszúállásról szól, Spartacusnak sikerül leszámolni főbb ellenségeivel, azonban a római vér iránti vágya nem csillapodik. A szezon végére szinte minden eddigi szereplő meghalt, alig maradt néhány, akik az eleje óta szerepelnek...

A harmadik évad az "Elátkozottak háborúja" címet viselte. Gaius Crassus lett a Római Birodalom Imperator-ja, az ő feladata, hogy leverje a Spartacus-féle felkelést. Fokozatosan szorul a hurok az évad során, egyre inkább érezhető lesz, hogy csak elodázn tudja Spartacus az elkerülhetetlen halált, mely végül számára be is következik...

Nagy vonalakban ennyi lenne a sztori, nem akarok teljesen belemászni a részletekbe, hátha még nem látta valaki. A sorozat egyébként nagyon nyíltan kezeli az erőszakot természetesen (mást ne mondjak, keresztrefeszítések is vannak a harmadik évad végén, de nem 1 lehulló fej volt a részekben) valamint a szexualitást és a másságot is... Szinte mindig van egy meleg vonal a történetben és számos homoerotikus jelenetet is mutattak...

Dióhéjban ennyi, szerintem érdemes volt megnézni!

4 megjegyzés:

  1. szia!

    én most tartok a 3. évad 3. részénél :D nekem is nagyon bejön benne a meleg vonal :)) :P

    Zsoltee

    VálaszTörlés
  2. Mondta tesóm is hogy nagyon jó sorozat, de mikor bementem a szobájába és ezt nézték barátnőjével, mindig csak hetyó szex volt benne :d de ha van meleg szál is akkor elkezdem én is nézni. Kíváncsi vagyok hogy vezették fel ezt a történet szálat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát van benne az is bőven,de meleg vonal is mindig akad. Egyébként meg tényleg jó sorozat

      Törlés