2013. május 9., csütörtök

Az első letudva, avagy angol érettségi 2013.

Ma (sikeresen) letudtam a középszintű angol érettségi írásbeli részét. Hajtás után bővebben a vizsgáról. Holnap német emelt szintű érettségi. Nem igazán érdekel, mert már megvan a nyelvvizsgám, egyéb célom pedig nincs a német nyelvvel... De ha már jelentkeztem erre a szarra, akkor el kell menni...  Egyébként egy betűt nem készülök erre a vizsgára (sem).

Tehát az angol érettségiről:

1. Olvasott szöveg értése:

Az első feladat nagyon gagyi volt, teljesen életszerűtlen bugyuta feladat, egy FBI ügynök rendelt pizzát, 70 embernek. A pizzafutár meg csak azt kérdezgette h tényleg ügynök-e... Párbeszéd kiegészítős feladat volt, különösebb nehézség nélkül...
A második feladat már valamivel közelebb volt a valósághoz, egy kislányról szóló szöveg után voltak mondatok, melyeket értelemszerűen kellett kiegészíteni. Ez sem okozott különösebb nehézséget, ahogy a harmadik feladat sem, ahol igaz-hamis állítások voltak egy szöveghez kapcsolódóan. A negyedik feladat sem volt nagy kunszt, összetett mondatokat kellett befejezni, a szöveg után megadott variációk közül. Egyáltalán nem volt nehéz, persze figyelmetlenségek előfordulhatnak.


Tippem: 31/33 pont, ennél rosszabb szerintem nem lett.

2. Nyelvhelyesség:


Pofonegyszerű volt itt is az első feladat, a nemhivatalos megoldás szerint 10/10 pontom lett. A megadott névmásokat, igéket kellett beírni a megfelelő helyekre a szövegben. Különösebb gond nem volt vele. A második sem volt túl vészes, itt azonban már magunktól kellett kitalálni a szavakat, itt 1-2-t tévesztettem. Ez megy egyébként a legnehezebben. A harmadik feladatnál a zárójelbe írt szavakat kellett értelemszerűen a szövegkörnyezethez formálni, alakítani. Itt ha minden igaz, egyet rontottam... Ez sem igényelt különösebb erőfeszítést...


Tipp: 16/18, ennél nem lehet rosszabb szerintem.


3. Hallás utáni szövegértés:


Az első feladatban kérdések voltak (ki gondolta volna?), melyekre a hallott szöveg alapján kellett rövid választ adni (na most aztán sok újat mondtam). A szöveg érthetőségével nem volt baj, viszont kicsit sok volt az infó egyszerre. Egyébként nem volt nehéz, max 1-t rontottam. A második feladat volt a gyengém. Az állításokról el kellett dönteni hallás alapján, hogy igazak, hamisak, vagy nincs-e elég infó róluk. Na itt be tudok kavarodni rendesen. Tegyük fel, hogy 10ből 7-t sikerült eltalálnom legrosszabb esetben :D A harmadik feladatnál hét mondat volt a szöveghez kapcsolódóan, három válaszlehetőség közül a leghelyesebbet kellett kiválasztani. Itt elvileg nem volt gond, szerintem 7/7.


Tipp tehát: 29/33.


4. Levelek:

Nem okoztak különösebb gondot. A rövid levélnél egy meghívást kellett elfogadni, a hosszú levélnél pedig egy kisebbségi komplexushoz kellett tanácsokat adni. Ha nagyon pesszimista akarok lenni, akkor a

Tipp: 31/33, de szerintem jobb lett...

Ezek alapján az összesítés: 107/117, ami 91%-nak felelne meg, aminek nagyon örülnék. Mondjuk 87 fölött nem fogok panaszkodni, majd kiderül :D

Ennyi voltam mára, sziasztok!

4 megjegyzés:

  1. wow, remélem tényleg ilyen jól sikerült az angol :)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi:P Azt a fülest kaptam ma, hogy az évfolyamon nekem lett a legjobb :P

      Törlés
  2. AZTAAAAAA :D

    Zsoltee

    VálaszTörlés
  3. Azért a németet ne hanyagold el, Magyarországon eléggé kell(het!)

    VálaszTörlés